Partner program
Ön is fogorvos? Legyen partnerünk! Önnek csak a páciensekkel kell törődnie! A többi a mi dolgunk!
Fájdalommentes kezelések

Ha szóba kerül a fogászat, az emberek többsége rögtön rávágja, hogy fél vagy szorong. A félelem egy ösztönös velünk született reakció. Félelmet kelt bennünk az ismeretlen, bizonytalan dolgokkal való találkozás, de mégis legjobban az ismert dolgoktól félünk, mivel a megismeréskor szerzett esetleges kellemetlen tapasztalatokról tudjuk, valami olyan vár ránk, amitől tartunk, ami nincs ínyünkre. Gyakran előfordul, hogy nem saját tapasztalatainkra alapozunk, hanem a másoktól hallott elbeszélésekre, a mások által szerzett tapasztalatára támaszkodunk. Még nem is voltunk az adott szituációban, máris negatív érzésekkel közelítjük meg azt. Az emberek többsége tájékozatlan, nem tudja mi vár rá a rendelőben vagy a kezelés során. Célunk, hogy honlapunkon keresztül is információt nyerjen, tájékozódjon arról, mi vár Önre.

Ha megismerjük a fogászati kezelések menetét, tudnivalókat, máris csillapodhat szorongásunk. Ha kérdése van, bátran tegye fel azt!

Sokszor halljuk betegeinktől, hogy azért nem jöttek hamarabb, mert féltek. Ez egy alapvető hiba!

A rendszeresen szűrővizsgálatokon való megjelenés és a legkisebb panasznál való fogorvoshoz fordulás, megelőzi a fogfájást, a panaszok komolyabb kialakulását. Ha csak akkor megy el fogorvosához, amikor nagy a baj, sokszor már kibírhatatlan fájdalmai vannak, akkor az érzéstelenség (zsibbadtság) elérése is sokkal nehezebb feladat.

Fontos tudnivaló, hogy gyulladt fog esetén az érzéstelenítők hatékonysága csökken, nehezebben érhető el a zsibbadás!

Sok gyerek még nem volt fogorvosnál mégis fél, hiszen első tapasztalatként azt hallja szüleitől, környezetétől, hogy ott rossz dolgok történnek, fájni fog a beavatkozás. Ennek köszönhetően a gyerek agyába az vésődik be a fogászatról, hogy rossz hely. annak kell lennie, ha anyának és apának is ott fájt a foga, akkor neki is fog. Hagyjuk, hogy a gyerekeink megszerezzék saját – lehetőleg pozitív – tapasztalataikat. Ha nincs semmi panasz, akkor is vigyük el őket egy kontrollra, hogy találkozzanak, megismerkedjenek fogorvosukkal, így ha kezelésre kerül sor a későbbiekben, akkor szorongás és félelem nélkül történjen az.

Ha a gyermek úgy kerül a rendelőbe, hogy fáj a foga, eleve negatív tapasztalatként éli meg, hiszen a fájdalommal fogja összefüggésbe hozni.

Mit tegyünk, ha a félelem már fenn áll?

A félelmét nem szabad szégyellnie! Nagyon sok beteg azzal küzd, hogy szégyelli, elhallgatja félelmét fogorvosa elöl, pedig a félelem normális reakció. Fontos arra törekednünk, hogy félelmünk ne akadályozza a kezelést. Fogorvosaink a legkorszerűbb érzéstelenítési módszereket, illetve anyagokat használják, így szinte teljesen fájdalommentesen dolgoznak. A kezelések során esetleg csak nagyon kis kellemetlenséget érezhet.

Hogyan küzdjük le félelmünket?

• rendszeresen vegyünk részt szűrővizsgálaton. Olyan fogorvost keressünk fel, akit ismerünk, szeretünk, megbízunk benne. Ha ilyet nem ismerünk, tájékozódjunk ismerősöktől, családtagoktól, megbízható forrásból.
  • mindig a kisebb beavatkozásokkal kezdjünk, hogy bátorságot nyerjünk. Ha a kezelés nem fájt, legközelebb már nagyobb bátorsággal veszünk részt a kezelésen. Használja ki felébredő bátorságát, és ha már belekezdett, csinálja végig, hogy utána nyugodtan hátradőlhessen. Kérjen több időpontot, jegyezze fel őket, hogy biztosan elmenjen a kezelésekre.
  • ha úgy könnyebb, nyugodtan jutalmazza meg magát bátorságáért.

a félelmet legyőzni nem elég! Igyekezzünk fenntartani bátorságunkat rendszeres fogászati ellenőrzésekkel. Erősítsük meg magunkban, hogy ez nem is fáj.

Kérdése van? Vagy időpontot szeretne?
Rendelő:
Név*: